Tillgängligt skriftspråk

Idag är det inte en fråga OM att använda Digitala lärverktyg (för att överbrygga ex . läs -och skrivsvårigheter) eller inte, utan HUR vi bäst ska göra det .

För att eleven ska uppnå goda studieresultat och nå målen behöver eleven – när det gäller skriftspråket:
• Förstå språket – varje ämne har sin vokabulär
• Reflektera över det egna tänkandet tillsammans med andra
• Använda digitala lärverktyg som underlättar studierna – Fokus på lärandet !

Detta är tre ”huvudverktyg” vi har att utgå ifrån. Sen måste man inom varje del tillsammans diskutera hur man arbetar med det, och varför.

Ex.
Hur arbetar vi med läsförståelsestrategier, och varför.
Hur arbetar vi med talsyntes, och varför.

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s