Vilken talsyntesapp väljer jag oktober 2011?

I nuläget väljer jag VoiceReader Text to speech där man själv kan skriva eller klistra in text som man vill ha uppläst, kompletterat med VoiceReader web som läser direkt på webben när du går till en webbsida via appen. 15 kr styck okt. 2011. Apparna kan spara både text- och ljudfil, vilka kan mailas. När man väljer detta alternativ  att maila och klickar på adressfältet  får man också upp alternativet Evernote-uppladdning. Så blev det för mig vilket troligen beror på att jag har Evernote appen och jag har även Evernote på datorn. I Evernote kan man fortsätta att arbeta med texten: lägga till bilder, foton, läsa in en sammanfattning eller minnesanteckning, dela på Facebook m.m. Jag ska testa detta vidare….
spännande 🙂

SpeakText serien är bra om man önskar översättning och uppläsning.

En fördel med SpeakText for Office och VoiceReader apparna är att man slipper köpa röster inuti programmen !
Det måste man göra i andra appar som jag har testat.  Gäller även Prizmo appen som tar kort på tryckt text och sedan kan läsa upp texten.

Apparna behöver utvecklas bland annat med skrivstöd så att man kan få ljudning och uppläsning efterhand som man skriver.

http://issuu.com/gunillaab/docs/talsyntesappar_-_j_mf_relse_okt_2011

En jämförelse av talsyntesappar november 2012

Kommentera

