Nu är pappersalmanackan tom…jag kör bara digitalt

Nu har jag hittat verktyg som gör att jag släpper pappersalmanackan !
Det har tagit lite tid och jag har kört både digitalt och pappersalmanacka parallellt.
Jag tyckte inte det räckte med Googles kalender och appen week calender. Det var alltid mer jag behövde skriva upp för att komma ihåg vad jag hade avtalat med olika personer osv.
Men med Astrid To-Do och Googles kalender tillsammans är nu pappersalmanackan tom.
Jag har olika påminnelselistor som jag delar med olika personer både privat och i jobbet.
Titta gärna på instruktionsfilmen som jag har gjort.
http://astrid.com har jag ett konto och så har jag laddat ner appen Astrid To-Do som är gratis till iPhone, men appen finns till olika telefoner och surfplattor.
Bra att jag kan hantera mina påminnelselistor både på datorn och telefonen och detsamma gäller ju Googles kalender och appen week calender. Jag kan också koppla ihop apparna Week calender och Astrid To-Do.
Skulle jag bli av med telefonen (må det aldrig ske) så har jag i alla fall kvar min kalender och mina påminnelselistor online.

En lista har jag delat med en kollega och kanske kan vi därför minimera mailandet.
Jag har också t.ex delat en lista med någon som behöver hög struktur i vardagen – tid är ju abstrakt och för några blir det extra svårt att hantera. Om jag lägger in en påminnelse till en person så kan jag få återkoppling om och när aktiviteten är klar.

Vid något tillfälle försvann alla påminnelser i en lista på telefonen.
De låg då kvar under My tasks i appen, men var inte kopplade till listan längre.
När jag loggade in på datorn till mitt konto på astrid.com så kunde jag lägga påminnelserna i listan igen.
Jag vet inte vad jag hade gjort för fel, men det känns skönt att veta att det inte försvinner det som man har lagt in. Under inställningarna i appen aktiverade jag Allow hidden tasks.

Det finns säkert flera sätt att hantera kalenderfunktion och komihåg listor, men för mig uppfyller just dessa funktioner det jag har sökt.

One thought on “Nu är pappersalmanackan tom…jag kör bara digitalt

Kommentera

