Boksamtal som grund för digitalt berättande -Utvecklingsarbete skoldatatek och bibliotek i samverkan – åk 1-2

När barnen skriver sig till läsning är samarbetet centralt!
Artikeln handlar om ett utvecklingsarbete där skoldatateket i Mölndal samverkar med
skolbibliotek och Mölndals Stadsbibliotek.
Vi besöker åk 1-2. Vi har boksamtal och ser på olika slags böcker, barnen lär sig hantera talsyntes och samarbetar sedan i arbetet med texterna……/Artikel i Datorn i Utbildningen nr 2, 2012

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s